Verrassing!! - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Marieke Leeden - WaarBenJij.nu Verrassing!! - Reisverslag uit Sliedrecht, Nederland van Marieke Leeden - WaarBenJij.nu

Verrassing!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

31 December 2009 | Nederland, Sliedrecht

Vandaag even een kort verslagje, die ik overigens al lang geleden van plan was te schrijven...

Heerlijke tijd, de tijd van Kerst en Oud & Nieuw! Tenminste... dat kan het zijn, helaas is het niet voor iedereen even leuk. Een tijd van geven en ontvangen. Een tijd van omkijken naar wat voorbij gegaan is en vast verder kijken naar een nieuw jaar. Een tijd van hoop en verlangen, zeker als het leven nu niet simpel is... Gelukkig kwam Jezus en heeft Hij ons duidelijk gemaakt dat Hij altijd bij ons zal zijn!

Ik heb het afgelopen jaar veel gekregen en daar ben ik zeer dankbaar voor! Ik bedoel daar niet meteen financien mee, of iets materialistisch, al dank ik God en vrienden en familie daar ook voor, begrijp me niet verkeerd! Maar ben vooral een hele ervaring rijker, heb nieuwe vrienden gekregen, God beter leren kennen en geniet gewoon van mijn leven in Burundi!

Krijgen is super, maar uitdelen is nog mooier!

Bijvoorbeeld Cynthia blij maken met een uniform, zodat ze eindelijk naar school kan...
In Burundi is het onderwijs gratis, maar moeten de kinderen wel een uniform dragen plus pen en papier hebben. Cynthia's moeder heeft geen werk en kon dit dus niet betalen. Haar vader is overleden in de oorlog. Haar stiefvader komt zo nu en dan ruzie maken en vertrekt dan weer.
Cynthia hebben we ontmoet op de markt; ze is slim, heeft 'n prachtige lach en geniet van 'n knuffel op z'n tijd!
Twee weken voor Kerst heb ik eten gekocht, medicatie voor de malaria van haar baby zusje en uniformen voor Cynthia en haar broertje. Ook haar vriendin Ida en broertje kunnen nu naar school! Sarah, bedankt voor het verkopen van kastanjes, kerstkaarten enz. Je hebt het mogelijk gemaakt dat 4 kinderen naar school kunnen; super!!

Verder help ik zo'n twee ochtendjes per week met pap geven aan kinderen die in een zeer arme wijk wonen. Het is een klein dorpje op zich, met zo gezegd 'het uitschot van de maatschappij'. Ik ontmoet er prachtige kinderen, moeders die vechten om eten, mensen die leven tussen hoop en vrees.
Een echtpaar geeft sinds april al pap aan de kids van 'Sabe Village', zodat zij in ieder geval een gezonde maaltijd binnen hebben. Sinds kort helpen Astrid en ik ook af en toe mee en wordt er gedacht over een plan voor de toekomst, want alleen pap geven helpt ook niet. Voor nu houdt het hen in leven, maar er moet een oplossing komen voor deze mensen.
Nu wonen ze in een gebied, waar tijdens de regentijd hun huisjes gemaakt van modder, gewoon wegspoelen...

Ikzelf heb ook iets gekregen; een ticket naar Nederland!! Wat een contrast met een schooluniform of een kommetje pap, he!?
Zulke dingen kun je ook niet vergelijken, dat is wel weer duidelijk!

Mijn vrienden hebben geld bij elkaar gelegd, zodat ik met familie en vrienden in Nederland Kerst en Oud en Nieuw kan vieren. Echt GE-WEL-DIG!
We hebben het geheim gehouden en zijn na aankomst in Sliedrecht, direct naar mijn ouderlijk huis gereden. 't Was een echte 'All You Need Is Love- Kerstspecial'!!
Erg leuk waren de reacties van mijn ouders, broer, zus en de hond, die mij duidelijk ook nog niet vergeten was!

Inmiddels zijn er twee weken voorbij, compleet met sneeuw, vrienden bezoeken, Kerst, verjaardagen, kraamvisites, volleyballen en een verrassingsfeestje! En vandaag dus Oud & Nieuw; terug kijken naar het oude wat voorbij gegaan is en vooruit kijken naar het nieuwe wat gaat komen! In ieder geval nog een weekje in Nederland; op 7 januari vlieg ik weer terug naar Burundi...

Bedankt voor je steun het afgelopen jaar, door middel van bidden/kaartjes sturen/e-mail/skype/lezen van mijn blogs/financieel/pakketjes sturen enz.

Gods onmisbare zegen voor 2010!

Liefs, Marieke

  • 31 December 2009 - 16:54

    Esther Pronk:

    Mariek,

    Je bent goudwaard! :D
    Gods zegen!!!

    XX

  • 31 December 2009 - 16:57

    Marieke Van Der Leeden:

    Vergeet de video niet te bekijken! :-)

    Goede jaarwisseling allemaal!!

  • 01 Januari 2010 - 00:35

    Esther De Jongh:

    Lieve Marieke,

    Wat een mooi verwoord einde voor 2009.

    Gelukkig en goed nieuwjaar.

    Fijn je gezien te hebben!

    Kus

  • 01 Januari 2010 - 12:18

    Danielle:

    Wat een geweldig filmpje van je thuiskomst!
    En wat was het weer leuk om je te zien!
    De allerbeste wensen meis voor 2010!

    Liefs, daan

  • 01 Januari 2010 - 13:04

    Susan:

    Hi Mariekie!

    Wow wow wow! Wat moet dat super voor je zijn om hier iedereen is ff flink te verrassen! Gaaf zeg!
    Man als ik al je verhalen lees dan vraag ik me echt weer ff af wat ik hier doe, maar goed...
    M'n bruine deur is nu hier. We hebben een super lief kindje en misschien dat we ooit ook nog is naar the beautiful continent gaan! Kome we zeker ook ff bij jou langs!

    Meis, geniet van alles wat je doet en je weet t. Je bent waardevol!

    Dikke kus Suus

  • 03 Januari 2010 - 19:48

    Jonne:

    Lieve Marieke,

    Fantastisch mooi; wat je schrijft, de foto's, het filmpje(!)
    Goh, ik zit alweer te huilen hier... Het raakt me altijd zo...
    Een heel goed nieuw jaar gewenst en geniet nog van de laatste dagen in Nederland.
    Doe je ouders de groeten.

    Liefs vanuit Zweden.
    p.s. hier is het nog veel kouder ;-)

  • 05 Januari 2010 - 11:18

    Diane:

    Hey Marieke,

    Mooie bemoedigende woorden.

    En wat een verrassing was dat voor je familie!! mooi filmpje:)

    Straks weer terug naar Burundi, veel zegen!!

    liefs Diane

  • 19 Januari 2010 - 21:50

    Esther Pronk:

    O wat een vet cool filmpje!! Hahaha echt super gaaf, die verassing! Heerlijk!!!

    Heel veel zegen weer in Burundi!!

  • 20 Januari 2010 - 18:51

    Gerarda:

    Lieve Marieke,

    al een hele tijd niet gesproken...

    Ik lees regelmatig je log en weet zo wel wat jij allemaal doet.

    Je schrijft geweldige dingen. Mooi om te lezen wat jij allemaal doet voor de mensen en kinderen daar.

    Ik wens je Gods zegen toe in alles wat je doet!

    Je bent een parel in Gods hand!!!

    Liefs Gerarda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

M'n hele leven is een groot avontuur!! Ik mag wonen in een prachtig land: Burundi, waar schitterende mensen wonen... Graag hou ik je op de hoogte van mijn avonturen!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 138401

Voorgaande reizen:

19 Januari 2009 - 31 December 2020

Leven in Burundi...

Landen bezocht: